ALPER KOÇAK
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ
Sosyal Bilgiler Birimi olarak dersimizde yapılan etkinliklerde öğrencilerimizin görüş, düşünüş ufku genişletilmeye, sahip oldukları zekâ ve yeteneğe işlerlik kazandırılarak gelişimleri desteklenmeye çalışılmaktadır.
Ders konuları işlenirken; güncel olaylarla konular arasında bağlantı kurulmasına, ayrıca, öğrencilerin yaşanan çeşitli doğal ve toplumsal olaylarla ders konuları arasında bağlantı kurabilmelerine özen gösterilmektedir. Bilgisayar destekli programlar, resimler, filmler, harita ve grafiklerin kullanılmasına önem verilmekte ve eğitsel oyunlarla ders eğlenceli hale getirilmeye çalışılmaktadır. Aynı zamanda öğrencilere kendilerine ait ürünler oluşturmakta ortam sunulmakta, yönlendirmeler yapılmakta, böylece proje oluşturmaları teşvik edilmektedir.
Birimimizde, Sosyal Bilgilerin genel ve özel amaçları doğrultusunda, beceri ve değerler eğitimine yönelik etkinlikler oluşturulmaktadır. Merkezimizdeki uyum, destek ve BYF (bireysel yetenekleri fark ettirme) aşamalarındaki öğrenciler ile çalışmalar yapılıp ÖYG (özel yetenekleri geliştirme) aşaması için kurulumuza görüş sunulmaktadır.
Yapılan etkinliklerin değerler eğitimi açısından önem taşımasına bilhassa dikkat etmekteyiz. Sadece bilgi etrafında dönen bir anlayıştan ziyade vicdanlara hitabeden, duyguyla bütünleşebilen bilgi amaçlarımızdandır. Sosyal Bilgiler dersinin değerler eğitimiyle olan yakın bağının oluşturduğu avantajı, derslerimize yansıtmaktayız. Böylece, geleceğin Türkiyesine yön verecek öğrencilerimizin hem vicdani sorumluluğu hisseden, hem de Türk kültürünü özümsemiş bireyler olmasının ileriki zamanlarda ülkemize etkisinin önemini kavramış bulunmaktayız. Gelişimini her alanda hızla sürdüren ülkemizdeki "beyin göçü" sorununun değerler eğitimiyle ortadan kalkabilme ihtimalini ve bunun sorumluluğunu daima vicdanımızda hissetmekteyiz.
2010 Mart ayından itibaren merkezimizde faaliyet gösteren Sosyal Bilgiler Biriminin yaptığı çalışmalardan örnekler aşağıda verilmiştir. Kısa sayılabilecek bir zaman dilimindeki bu gelişme, ayrıca öğrencilerimizdeki gayret ve enerji çalışmalarımıza daha sıkı sarılmamızı sağlamıştır. Etkinliklerimizden bazı örnekleri inceleyelim
A. ÇANAKKALE 1915 MAKET ÇALIŞMASI ETKİNLİĞİMİZ
Çanakkale Savaşlarının tarihimizde ayrı bir yeri olduğu açıktır. Mustafa Kemal'in bir lider olarak ön plana çıkması, Milli Mücadele için dayanak olması ve dünya tarihini etkilemesi yönüyle Çanakkale Savaşları'nı çok boyutlu olarak tanımak gerekir. Birim olarak bu konuyu ele alırken, çoklu zeka kuramı temelinde; belge incelemeleri, belgesel gösterimi, müzik dinleme, şiir okuma gibi konuyu farklı noktalardan destekleyerek ele aldık. Bunun yanında bir maket çalışması da oluşturduk. Öğrencilerimiz straforlara şekil vererek bir kabartma haritası oluşturdular ve haritayı boyadılar. Ürün oluşturma sürecinde iletişim ve grupla çalışma becerileri hususunda kazanımların elde edilmesi ise doğal bir sonuç olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca hem ulusal, hem de evrensel değerlerin yoğun olarak karşımıza çıktığı örnek olaylar, süreci zengin bir atmosferde yaşamamıza da imkân sağlamıştır.