Merkez Fizik Biriminin amacı, fiziğin çok yaygın olan uygulamalarının daha iyi anlamalarına imkân sağlayacak temel kavram ve kanunları öğretmek, fizik olayları üzerinde bizzat inceleme, gözlem ve deney yaptırmak suretiyle araştırma yolarını kavramalarına, pozitif, ilmi bir görüş ve düşünüşe sahip olmalarına imkân ve zemin hazırlamak, fizik olaylarını derinliğine ve kapsamlı düşünebilmek, onlara nüfuz etmek, ilerde temel bilim dallarında yapacakları öğrenim için gerekli bilgi, tavır ve maharet kazanmalarını sağlamak ve öğrenme yollarını öğretmektir.
FİZİK BİRİMİ
Merkez Fizik Biriminin amacı, fiziğin çok yaygın olan uygulamalarının daha iyi anlamalarına imkân sağlayacak temel kavram ve kanunları öğretmek, fizik olayları üzerinde bizzat inceleme, gözlem ve deney yaptırmak suretiyle araştırma yolarını kavramalarına, pozitif, ilmi bir görüş ve düşünüşe sahip olmalarına imkân ve zemin hazırlamak, fizik olaylarını derinliğine ve kapsamlı düşünebilmek, onlara nüfuz etmek, ilerde temel bilim dallarında yapacakları öğrenim için gerekli bilgi, tavır ve maharet kazanmalarını sağlamak ve öğrenme yollarını öğretmektir.
Fizik, madde ve madde bileşenlerini inceleyen, aynı zamanda bunların etkileşimlerini açıklamaya çalışan bir bilim dalıdır. Fizik genellikle cansız varlıklarla uğraşan, fakat çok zaman canlılarla ilgilenen bilimlere de yardımcı olan bir bilim kolu olarak ta anılır. Fizik kelimesi Yunanca ´´Doğa´´ anlamına gelen terimlerden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle yakın zamana kadar fiziğe ´´Doğa felsefesi´´ gözüyle bakılmıştır. Astronomi, kimya, biyoloji, jeoloji… vs. de birer doğa bilimi olmalarına rağmen, fiziğin en temel doğa bilimi ve aynı zamanda bu doğa bilimlerinin en önemli yardımcıları olduğu gerçektir. Diğer taraftan tıp, mühendislik... vs. gibi uygulamalı bilimlerde çok kullanılan ve bazılarının temelini oluşturan fizik, ilk bakışta hiç ilgisi olmadığı düşünülen arkeoloji, psikoloji, tarih... vs. konularında da önemli bir yardımcıdır. Ancak konusu bakımından fiziğe en yakın, hatta fizikle iç içe olan bilim öncelikle kimyadır. O halde fizik hemen hemen tüm bilimlerin gelişmesine yardımcı olmakta ve birçok konuda onlarla iş birliği yapmaktadır. Bu işbirliğinden şüphesiz fizik de yararlanmakta ve gelişmektedir. Fiziğin en yakın yardımcısı ise matematiktir. Matematik bilimi kısaca fiziğin dilidir. Temel doğa bilimi olan Fizik, evrenin sırlarını, madde yapısını ve bunların arasındaki etkileşimlerini açıklamaya çalışırken Fiziğin başlıca iki metodu vardır; bunlar gözlem ve deneydir. Doğa olaylarının çeşitli duyu organlarını etkilemeleri sonucu Fizikte çeşitli kolların gelişmesi sağlanmıştır. Bu sebeple görme duyusunu uyandıran ışıkla beraber fiziğin bir kolu olan optik gelişmiştir. Aynı şekilde işitme ile akustik, sıcak soğuk duygusu ile termodinamik... v.s. fizik konuları ortaya çıkmıştır. Bunların yanı sıra elektromanyetizma gibi doğrudan duyu organlarını etkilemeyen kollarında gelişmiştir. Fiziğin 19. yüzyılın sonuna kadar geçirdiği aşamalarda her ne kadar mekanik temel ise de, birbirinden bağımsız olarak incelenen fizik konuları klasik fizik altında toplanabilir. 20. yüzyılın başından itibaren klasik fizik kurallarından daha değişik, ancak çok daha mantıklı ve mükemmel sonuçlar elde edilmiştir. Bu tür modellerle olayı açıklayan fizik kolları ise “modern fizik” adı altında toplanmıştır.
Fizik eğitimi bugün de gerçeğe çok yakın sonuçlar veren klasik fizikle başlamaktadır. İnsanlar gün boyunca yerçekimi kuvveti, sürtünme kuvveti, etki kuvveti, tepki kuvveti gibi birçok kuvvetin etkisinde kalırlar. Ve gün boyunca yaptıkları her işin, her hareketin fiziksel bir anlamı
vardır. Görüldüğü gibi Fizik hayatın tam içindedir.
Öğrencilerimize; oyun, gösteri, deney ve bilgisayar simülasyonu gibi yaptığımız etkinliklerle fiziği doğru ve eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlayarak fiziğin temelde basit ve eğlenceli olduğunu görmelerini istiyoruz. Böylece fizik yasaları ve kavramlarının hayatımızla iç içe olduğunu, hayatımızın her yerinde karşımıza çıktığını fark etmelerini istiyoruz.
Ayrıca yaptığımız etkinlik ve programlarla öğrencileri ezbere teşvik etmekten daha çok öğrenmeyi pozitif hale getirebilmek için bir doğa bilimi olan fiziğin kuramsal, görsel yöntemler, deneyler, proje gibi farklı yöntemlerden yararlanarak yetenekli olan öğrencileri tespit etmeye ve yetenekli öğrencilerin karşılaştıkları problemlere hızlı çözüm yolları bulmalarına yardımcı oluyoruz. Ayrıca öğrencilerimize merak ettikleri konularda projeler hazırlamalarına destek olmaktayız.
İşte bizde Bilim sanat merkezinde hayatın içinde ve merkezinde yer alan fiziğin üstün yetenekli bireylerimiz tarafından anlaşılmasına ve daha yararlı bir şekilde hayatımıza uyarlanmasına çalışıyoruz