T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
YOZGAT / MERKEZ - Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezi

YABANCI DİL BİRİMİ

LEYLA ÜNAL

 

ÖZBEK ARDA BÖLÜKBAŞI

 

İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ

NEDEN İNGİLİZCE ÖĞRENMELİYİM?

Bilgiye ihtiyaç duymak, öğrenmeye güdülenmenin başında gelir. 'Neden İngilizce öğrenmeliyim?' sorusu İngilizceye ihtiyaç alanının neresi olduğuyla alakalıdır. Bu sorunun da sayısız cevabı vardır. Eğitim alanında ele alacak olursak 'Knowledge is power.' Cümlesinin de bize söylediği gibi bilgi güçtür ve bu bilgiyi en doğru şekilde edinebilmek için orijinal halinde bilgiye ulaşıp anlayabilmek gerekir. Birçok makalenin de orijinal hali evrensel dil olan İngilizceyle yazılmıştır. İngilizce bilmek bizi küresel bir vatandaş haline getirir. Hangi mesleği yaparsak yapalım alanımızda ilerlemek, ulusal başarılar edinebilmek İngilizce olmadan mümkün değildir.

             Dil öğrenmek insanın kendisine yaptığı büyük bir yatırımdır. Bu nedenle önümüze sunulan dil öğrenme fırsatlarını en güzel şekilde değerlendirmeli ve gelişimden, değişimden mutlaka haberdar olarak dünya hızını yakalamalıyız. İnternetten ticarete kadar her alanda İngilizcenin olmazsa olmaz olduğu her geçen gün ispatlanmaktadır.  Bu durum da insanlarda dil öğrenmeye daha çok ihtiyaç hissettirir.  Bu ihtiyaca binaen öğrenme daha etkili ve kesin sonuç verir.

 

NASIL İNGİLİZCE ÖĞRENMELİYİM?

Bireysel olarak öğrenme düşünülürse nasıl İngilizce öğrenmeliyim sorusunun çeşitli yöntemleri vardır. Ancak derslerde nasıl öğrenebilirim sorusunun en net cevabı istekli olup, gayret göstermekle mümkün olur.

 

BİLSEM'DE İNGİLİZCE

Kurumumuzda yabancı dil eğitimi, öğrencinin öğrenme merakını uyandırıp, eğlenceli ve kalıcı bir şekilde olmasına yönelik yöntemler kullanılarak uygulanmaktadır. Çeşitli oyunlar, çerçeve plan dahilinde farklı ve eğlenceli etkinlikler, speaking (konuşma) bölümünde seviyeye uygun drama etkinlikleri, kukla gösterileri yapma; reading (okuma) bölümünde, aşama aşama kitaplar veya makaleler okuyup etkinlikleri tamamlama; writing (yazma) bölümünde kimi zaman güncel konulardan bir resim hakkında konuşma, kimi zaman tahtaya yansıtılan bir resim hakkında hikaye oluşturma; listening (dinleme) bölümünde zaman zaman çizgi film veya yaş grubuna göre sinema filmleri izleyip soruları cevaplama, dinlediği metni tamamlama vs; grammar (dilbilgisi) kısmında ise yine plan dahilinde dilbilgisi kurallarını öğretme kalıcı kelime öğrenme çalışmaları, hafıza yarışmaları gibi yöntem ve teknikler kullanılarak çoklu öğrenme ortamı sunulur. Geçtiğimiz yıllarda hazırlamış olduğumuz kendi hikayeni yaz etkinliğinde öğrencilerimiz hayal güçlerini, dil becerilerini ve resim kabiliyetlerini kullanarak kendi kitaplarını oluşturmuşlardır.

 

LEYLA ÜNAL

 

YABANCI DİL BİRİMİ

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.10.2017 - Güncelleme: 07.12.2022 18:58 - Görüntülenme: 670
  Beğen | 0  kişi beğendi